Firemní identita je souborem pravidel, která určují vnější vystupování firmy k zákazníkům i vnitrofiremní vztahy mezi zaměstnanci.
Firemní identita je důležitým nástrojem při budování silné a známé značky. Firemní identita představuje styl, kulturu, principy a tradice, kterými se firma prezentuje vůči svému okolí a vůči zákazníkům.
Základními prvky firemní identity je firemní design, komunikace, kultura a firemní image.
Díky jednotnému vizuálnímu stylu je firma lehce identifikována a odlišuje se od ostatních firem. Graficky zpracovaná vizuální tvář firmy je definována grafickým manuálem, který přesně určuje podobu a užití firemního loga, užívání firemních barev a podobu veškerých vizuálních prezentací firmy.
Firemní komunikace zahrnuje veškeré komunikační prostředky s vnějším prostředím i uvnitř firmy. Cílem firemní komunikace je adekvátní oslovení jednotlivých cílových skupin takovým způsobem, aby byly budovány pozitivní postoje okolí i zaměstnanců k firmě.
Celkový charakter firmy a vystupování jejich pracovníků vůči okolí určuje firemní kultura.
Dodržování kvalitních pravidel firemní identity je základem budování pozitivního image firmy.
Při vytváření firemní identity je velice důležité mít dobře připravenou koncepci. Tato koncepce musí vycházet ze skutečných potřeb firmy a její filozofie. Nesmí se stát, že z pohledu veřejnosti není v souladu to, jak firma vypadá a co o sobě říká.
Vytvořit firemní identitu, která přesně vystihuje podstatu firmy, a stanovit jasná pravidla je složitý proces. Určitě se vyplatí využít služeb profesionálů. Mezi firmy s mnohaletými zkušenostmi v oblasti marketingového poradenství a tvorby firemní identity patří například společnost ANERI s.r.o. z Liberce.
http://www.aneri.cz/cs/poradenstvi-a-konzultacni-cinnost/firemni-identita/
http://www.aneri.cz/cs/poradenstvi-a-konzultacni-cinnost
http://www.aneri.cz/cs/aktualne/proc-je-dulezita-firemni-identita?/